Центр сімейного бізнесу

Сімейний бізнес в багатьох країнах – це близько 30-40% найпотужніших компаній, третина робочих місць та від 8 до 58% від ВВП. Проте за результатами нещодавнього дослідження McKinsey, менше 30% сімейного бізнесу доживає до третього покоління власників. А з цих 30% менш ніж половина доживає до 4-го покоління. У четвертому ж поколінні стабільний прибуток власникові приносить тільки 5% з того, що починалося.

Отже, для довгострокового успіху сімейного бізнесу критично важливим є формування плану наступництва. Для того, щоб сімейний бізнес залишався прибутковим до четвертого покоління, щоб він ніс первинні традиції, цінності та красу, то необхідно заздалегідь подбати про те, хто саме буде наступниками і чи це будуть діти засновника. Якщо так, то треба належним чином підготувати наступне покоління власників та управлінців.

До питання наступництва в бізнесі власники в Україні виявляються часто не готовими емоційно та стратегічно. Це може бути особиста неготовність та/або неготовність тої особи чи команди, якій передається управління. Це пов‘язано, в першу чергу, з короткою історією українського бізнесу і відсутністю традицій в ньому, в тому числі в даному питанні.

Зважаючи на актуальність теми успішної передачі сімейного бізнесу наступникам для українських компаній, які щойно підходять до цього етапу свого розвитку, Львівська бізнес-школа УКУ створює Центр сімейного бізнесу.

Досвід у даній тематиці:
- дослідження "Чому власники повертаються до управління?", журнал "Стратегии", №1 січень, 2011 рік
- обговорення на дискусійній панелі «Як залучати наступників до формування стратегій компаній?» на щорічній міжнародній конференції Інтро, квітень 2012 року
- стаття "Наступництво в сімейному бізнесі" в журналі «Стратегии», №10 жовтень, 2012 року
- міжнародна практична конференція "Управління сімейним бізнесом з покоління в покоління", червень, 2013 рік