Green Business Models у LvBS: нові конкурентні переваги на глобальному ринку

«Якщо ми подивимось на інвестиційний ринок, то побачимо, що за результатами останніх півтори роки з традиційного енергетичного сектору виведено понад 4 трильйони доларів капіталу. І ці гроші будуть продовжувати працювати на нових інвестиційних ринках, у нових моделях та на нових технологіях. Тож розуміння «зеленої економіки» стає новою конкурентною перевагою», – розповідає Роман Зінченко, координатор української мережі енергетичних інновацій Greencubator, викладач LvBS.

rz

Джерело: theukrainians.org

9-10 березня у Львівській бізнес-школі УКУ (LvBS) Роман Зінченко читатиме курс «Green Business Models». Ми поставили йому два найважливіші запитання про цей курс:

Романе, у чому важливість цього курсу для українських компаній?

Нас чекають суттєві зміни. Увесь світ рухається до «зеленої економіки». І йдеться не про те, що через 4 роки ми будемо мати електромобілі в логістиці чи що будемо користуватися розподіленою генерацією електроенергії замість централізованої. Але будуть змінюватися більше фундаментальні речі, наприклад, право власності, моделі взаємодії між людьми і постачальниками енергії, фінансові моделі, нові моделі інвестування, виробництво.

Тож курс «Green Business Models» дає запас знань і розуміння того, що буде актуальним для України, коли ці всі інновації до нас прийдуть. Це з одного боку. А з іншого – розуміння, як можна залучати капітал під зелені бізнес-моделі.

Якщо ми подивимось на інвестиційний ринок, то побачимо, що за результатами останніх півтори роки з традиційного енергетичного сектору виведено понад 4 трильйони доларів капіталу. І ці гроші будуть продовжувати працювати на нових інвестиційних ринках, у нових моделях та на нових технологіях. Тож розуміння «зеленої економіки» стає новою конкурентною перевагою.

Як сказала колись команда компанії «3М»: «Якщо ви створюєте бізнес-процес, в якому є відходи – це не проблема відходів, це у вас поганий бізнес-процес». Адже якісний бізнес-процес не генерує фактично ніяких відходів.

Цей підхід поки дивний для українських компаній. Але, з іншого боку, він генерує вигоди для бізнесів, для спільнот, для інвесторів, зелене інвестування набирає обертів. Саме тому цей курс є цікавим, а ця тенденція охоплюватиме все більше і більше українських компаній.

Для кого цей курс є просто must have?

Він є особливо актуальним для традиційних компаній, які намагаються перевинайти себе і шукають канали залучення зовнішнього капіталу. Для цих компаній важливим є створення зелених profit-центрів всередині вже існуючої корпорації.

Це також компанії, які активно дивляться на глобальні ринки, де вони зможуть продавати свою продукцію. Це хороший драйвер для збуту, а також для залучення інвестицій. Дуже багато інвесторів орієнтуються зокрема на кліматичний статус компанії – що вона робить для збереження клімату.

Третій – це компанії, які працюють у вразливих до кліматичних змін секторах, яким потрібно створювати плани кліматичної адаптації. Зокрема, це можуть бути агробізнеси.

Четверта група – це стартапи. Адже саме при зміні багатьох цих моделей потрібно все більше нових команд, які зможуть демократично обслуговувати раніше жорстко зарегульовані централізовані сектори.

Довідка. Роман Зінченко, ентузіаст енергетичних інновацій та «зелених» стартапів, консультант з комунікацій і уже 5 років він просуває підприємницькі можливості та соціальні інновації, які відкривають відновлювана енергетика, сталий розвиток та енергоефективність. Роман очолює мережу «Greencubator», а як консультант з комунікацій та презентаційного мистецтва, також веде напрямок підготовки доповідачів конференції TEDxKyiv. Цьому передувала тривала робота в PR-індустрії, практика інвестиційного PR та фінансових комунікацій і супровід угод із залучення капіталу провідних українських інвестиційних банків. Він також веде приватну комунікаційну практику та є гостьовим лектором Київської школи економіки (KSE). Навчався на програмі «Executive Leadership Program» в Aspen Institute.